torsdag 11 mars 2010

Apor och Shakespeare.

Har nu Twittrat i några månader och ännu har inget hänt. Jag känner inte mig modern, uppdaterad eller på något sätt mer upplyst än innan. Än så länge tycker jag att det är ett brus utan vare sig vett eller sans.

Naturligtvis kan det bero på mig. Jag kanske inte använder verktyget på rätt sätt. Eller så har jag inte hittat alla tekniska funktioner som skulle ha förbättrat min upplevelse.

Vid något tillfälle hörde jag en liknelse apropå oändlighet att "om man har ett oändligt antal apor som knattrar på skrivmaskin i oändlig tid, så kommer en av dom förr eller senare att skriva (av?) ett verk av Shakespeare". Twitter är väl det närmaste vi kan komma i det sammanhanget och än så länge har jag inte stött på något som är i närheten av Shakespeare. Inte ens i närheten av Camilla Läckberg...

Hur nu detta verktyg skulle kunna vara ett värdefullt marknadsföringsverktyg är fortfarande obegripligt för mig. Däremot är jag öppen för idéer och förklaringar, men tills vidare håller jag mig skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar